Vi vill veta mer om din arbetsmiljö!

Vi vill också berätta om de möjligheter som finns för dig som jobbar i fristående verksamhet eller inom staten.

När vi frågade vilken fråga som är viktigast på arbetsplatsen fick vi svaret: Arbetsmiljön!

Det här vill vi veta mer om, inte minst inför kommande avtalsförhandlingar.

Har du en bra arbetsmiljö?

Härligt att höra!

Så vill vi att du ska ha det jämt.

Synd att det inte är riktigt bra!

Det finns saker vi kan göra tillsammans för att påverka vår arbetsmiljö.

Det låter inget vidare!

Du är inte ensam! Det finns saker vi kan göra tillsammans för att påverka vår arbetsmiljö.

Vad är viktigast för att skapa en bra arbetsmiljö, om du får välja en av följande?

Det är en viktig fråga!

Du är säkert långt ifrån ensam om att tycka det. Det fina är att tillsammans i Lärarförbundet kan vi påverka, och förbättra vår arbetsmiljö. Både på arbetsplatsen och i kommande avtalsförhandlingar.

Skulle du vilja engagera dig lite extra på din arbetsplats?

Vad roligt! Lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig och pratar mer om det.

Hittade du din arbetsplats i listan?

Tack för dina uppgifter!

Om du inte vill vänta: Samla alla lärare och prata om hur ni skulle vilja engagera er tillsammans. Berätta också att du skulle kunna tänka dig att bli ombud. Till hjälp finns ett upplägg som vi kallar arbetsplatsdialog.

Där berättar vi också mer om möjligheten att bilda klubb på arbetsplatsen!

Tack för dina uppgifter!

Om du inte vill vänta: Samla alla lärare och prata om hur ni skulle vilja engagera er tillsammans. Till hjälp finns ett upplägg som vi kallar arbetsplatsdialog.

Där berättar vi också mer om möjligheten att bilda klubb på arbetsplatsen!

Vad bra!

Då har du säkert redan hört talas om finns nu nya möjligheter. Från och med den 1 juli bildade vi en riksorganisation inom Lärarförbundet som du och dina kollegor tillhör i stället för Lärarförbundet i den kommun där du jobbar. Nu när vi organiserat om lyfter vi fram möjligheten att till exempel starta en klubb på arbetsplatsen.

Hur vill ni ha det? Det hoppas vi att du vill diskutera med kollegorna över en fika. Beställ en fikacheck på 100 kronor! Skicka ett mejl till internservice@lararforbundet.se med titeln ”Fikacheck friståendedialog”. Skriv ditt namn och adress i mejlet!

Tack för ditt svar!

Vi vill passa på att berätta att vi organiserat om och du tillhör en riksorganisation inom Lärarförbundet i stället för avdelningen i kommunen där du jobbar. Du behöver inte göra någonting med anledning av det, men om du är mera nyfiken kan du läsa mer om vad det innebär här.

Vi har också ett diskussionsmaterial för arbetsplatsen om ni till exempel är intresserade av att bilda klubb, som vi kallar för arbetsplatsdialog.