Vi vill veta mer om hur du har det!

Vi vill också berätta om nya möjligheter som snart finns för dig som jobbar i fristående verksamhet eller inom staten.

Du är det viktigaste som finns! Att du ska ha det bra på jobbet är högsta prioritet för oss.

Har du det bra på jobbet?

Härligt att höra!

Så vill vi att du ska ha det jämt.

Synd att det inte är riktigt bra!

Det låter inget vidare!

Du är inte ensam! Det finns saker vi kan göra tillsammans för att få mer inflytande och större möjligheter att påverka.

Vilken fråga är viktigast för dig på jobbet, om du får välja en av följande?

Det är en viktig fråga!

Du är säkert långt ifrån ensam om att tycka det. Det fina är att tillsammans i Lärarförbundet kan vi påverka, och förbättra vår arbetssituation.

Skulle du vilja engagera dig lite extra på din arbetsplats?

Vad roligt! Lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig och pratar mer om det.

Hittade du din arbetsplats i listan?

Tack för dina uppgifter!

Om du inte vill vänta: Samla alla lärare och prata om hur ni skulle vilja engagera er tillsammans. Berätta också att du skulle kunna tänka dig att bli ombud. Till hjälp finns ett upplägg som vi kallar arbetsplatsdialog.

Där berättar vi också mer om vad som händer nästa år och om möjligheten att bilda klubb på arbetsplatsen!

Tack för dina uppgifter!

Om du inte vill vänta: Samla alla lärare och prata om hur ni skulle vilja engagera er tillsammans. Till hjälp finns ett upplägg som vi kallar arbetsplatsdialog.

Vad bra!

Då har du säkert redan hört talas om att nya möjligheter är på gång. Från och med den 1 juli nästa år bildar vi en riksorganisation inom Lärarförbundet som du och dina kollegor kommer att tillhöra i stället för Lärarförbundet i den kommun där du jobbar. Nu när vi organiserar om lyfter vi fram möjligheten att till exempel starta en klubb på arbetsplatsen.

Hur vill ni ha det? Det hoppas vi att du vill diskutera med kollegorna över en fika. Beställ en fikacheck på 100 kronor! Skicka ett mejl till internservice@lararforbundet.se med titeln ”Fikacheck friståendedialog”. Skriv ditt namn och adress i mejlet!

Kanske någon annan vill?

Ett tips: Samla kollegorna och prata om hur ni skulle kunna engagera er tillsammans på arbetsplatsen. Till hjälp finns ett upplägg vi kallar för arbetsplatsdialog. Där berättar vi också mer om vad som händer nästa år och om möjligheten att bilda klubb på arbetsplatsen.